Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for april, 2010

Five Fingers från Vibram må vara hur fula som helst, jag funderar på att slå till! Inte just modellen på bilden men gärna den färgsättningen. Vad ska jag ha dem till? Gymmet! Dels för att jag tror att de är sköna att ha där och dels för att de inte tar så stor plats. Och jag gillar inte att släpa på saker. Alls. Det var en tjej i måndags som hade ett par, hon sa att de var grymt sköna.

Läs om skorna, kolla även kommentarerna, på Maratonbloggen.

Men visst, de är rätt fula :-)

Update: Passade inte mina fötter så där sparade jag sköna slantar (som jag tror jag ska lägga på bland annat träningslinnen)

Read Full Post »

Rapport

Första styrkepasset avklarat och… jag vet inte. Jag tycker att det är knepigt med gym.

Roddmaskin, uppvärmning och rätt trist. Men ok det är viktigt med uppvärmning och roddmaskinen aktiverar hela kroppen.

Resten. Eftersom det var första gången, och inte samma gym som tidigare, tog det en stund att lokalisera rätt maskin inför varje övning. De är förvisso märkta med siffror men de är pyttesmå och en del maskiner är snarlika. Jag försökte blanda så mycket som möjligt så att jag inte skulle ta flera liknande muskelgrupper i rad, och det fungerade nog ganska bra ändå. Men sådär jätteskoj är det inte. Försökte även göra övningarna i lugn takt för att göra dem rätt, och klarade faktiskt av 3×10 på alla maskiner (ok kanske att jag fuskade lite på en…). Kanske att jag bör öka vikten på en par stycken redan nästa gång?

Men jag tycker att det är svårt. Ska man bli så trött så man skakar och inte klarar de två sista? Eller är det bra att klara alla 3×10. Instruktören tyckte inte att jag skulle öka genast när jag klarat 3×10, jag trodde man skulle det? Men det kanske är bra att  få in övningen i kroppen lixom. Ska jag köra fortare mellan maskinerna/repen? Jag blir ju knappt svettig (inte ens på uppvärmningen, varm blev jag men inte svettig). Det brukar jag inte bli när jag tränar på gym och då känns det som att jag inte kämpat tillräckligt hårt. Nåja, imorgon kommer väl träningsvärken och då inser jag kanske att det var rätt jobbigt ändå. Nästa gång jag ska köra ett pass är söndag. Idag är det spinning. Imorgon vila.

Read Full Post »

Taggad

imageIgår var det en bra träning! Inte jättehård då övningarna tillät en del vila mellan ruscherna men ändå bra. Vi var uppdelade i lagen som vi ska spela med på El Rio Cup, en uv-rugby cup som går av stapeln nästa helg. Det kommer att bli sjukt roligt!

Idag är det dags att testa mitt nya styrkepass på Friskis, rapport kommer senare. Det kommer att bli sjukt jobbigt men jag är taggad till max (men ändock lite nervös) – nu jäklar! Först ska jag bara jobba flitigt och äta bra, stressigt på jobbet så träning kommer nog väl till pass…

Read Full Post »

Stegtävling på jobbet

Ful är den. Det känns onekligen som att gå runt med en pytteliten iMac på höften. Och jag kommer säkerligen att glömma den massor med gånger. Men från och med i måndags och fem veckor framåt är det stegtävling med Motiomera på jobbet och vi har redan börjat hetsa varandra kring fikabordet. Min arbetsplats (RFSU) är uppdelad i tre lag. Jag tillhör Självsäkra sjöhästarna vilket trots det lite småtöntiga namnet passar en uv-rugbyspelare som förutom Bromma Caviar även spelar i damlaget Sjökorna :o)

Tur för mig att det går att omvandla annan träning till steg, för just knata är jag inte så bra på.

Read Full Post »

image

Igår var jag på introduktionspass på Friskis & Svettis gym. När jag bokade fick jag höra att de alltid gick igenom ett standardpass som man helst skulle göra i 6-8 veckor innan det kunde vara tal om någon personlig anpassning. Trist tyckte jag men gillade läget.

Min instruktör och jag satte oss ner och gick igenom vad jag tränar idag, vad jag vill och hur jag tänkt mig det hela. Döm min förvåning när instruktören inte bara hört talas om uv-rugby (tydligen ngn på Friskis Skrapan som kört tidigare ngn som vet??) utan han tog det som en utmaning att se till att jag fick ett specialpass. Skoj! Snabbt ersatte vi det förtrycka programmet med ett mer anpassat sådant, chinsmaskinen inräknad då jag avslöjade en av mina utmaningar (2 st till midsommar). Fokus blev armar, axlar, bröst, mage, rygg och rumpa. Tänker i efterhand att lite ben kanske hade varit bra men nu testar jag det här och det går ju ändra framöver.

– Oj, du satsar på VM? Vilken ära att få sätta ihop ditt pass! avslutade instruktören.

Och det kommer att bli sjukt jobbigt. Redan igår efter intropasset var jag skakig i musklerna och då hade jag inte ens kört ett helt pass…

Tack Robert på Friskis & Svettis Skrapan – jag ska kämpa allt jag kan!

Senare på kvällen var jag på vanlig uv-rugbyträning. Den vill jag nog helst förtränga.

Planen nu är att köra styrka torsdag samt söndag (om träningsvärken gått över höhö) med ett spinningpass ngnstans emellan (eller springa om jag kan). Ja, och så vanliga uv-rugbyn som är måndag och onsdag.

Read Full Post »

image

Funderar på att börja cykla till jobbet men sådana här bilder kan ju få en att fundera. Rejält lås förvisso men det hjälper inte alltid, som synes. Morr.

Read Full Post »

Snyggo…?

Här är en anledning till att glömma ta bilder på uv-rugbyträningen… ;-)

Jag och Åsa laddar inför breddläger i Mullsjö simhall.

Foto: Anso

Read Full Post »

Older Posts »